Lotfi Rached, eigenaar garage in Douz - Reisverslag uit Douz, Tunesië van Marian en Joost Brakel en Herder - WaarBenJij.nu Lotfi Rached, eigenaar garage in Douz - Reisverslag uit Douz, Tunesië van Marian en Joost Brakel en Herder - WaarBenJij.nu

Lotfi Rached, eigenaar garage in Douz

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marian en Joost

16 Oktober 2009 | Tunesië, Douz

Ha lieve mensen, even een kort berichtje, getypt op een Arabisch toetsenbord. Thuis het uitgebreide verslag, voor wie zin en tijd heeft. Na een voorspoedige reis met de boot van Genua naar Tunis zijn we een paar daagjes in Noord-Tunesie aan de verlaten stranden geweest en daarna het prachtige warme binnenland ingetrokken. 20 oktober hebben we een afspraak met Gioa, Lennart en kids op Djerba, waar zij een eigen huis bezitten (wat je kunt huren...).
Dinsdagmorgen 13 oktober om half elf kwamen we in Douz aan. Joost (en ik ook) hoorde een raar geluidje tijdens onze woestijnrit de dagen ervoor. Lotfi is specialist versnellingsbakken en verzekerde ons dat hij niet van de situatie zou profiteren en ons snel en goedkoop zou helpen. Hij haalde de versnellingsbak onder de auto uit en vertelde na onderzoek dat hij de reparatie voor 630 euro kon doen en 's avonds klaar zou zijn.
Wel, het is nu de vierde dag dat we voor zijn deur staan en de versnellingsbak is voor de derde keer onder de auto vandaan gehaald. Lotfi gebruikt namelijk een tweedehands versnellingsbak en het duurt een tijdje (trial en error) om er achter te komen welke onderdelen wel en niet samenwerken. Iedere poging tot een harmonieuze relatie tussen de twee versnellingsbakken vraagt echter een uurtje of twee, drie er onderuit halen en eenzelfde tijd er weer onder zetten. De eerste nacht haalde Lofti met zijn legertje monteurs door tot een uur of drie; de tweede nacht tot twaalf uur en gisteren stopten ze al o, een uur of zeven. Zoals iedere dag verzekert Lofti ons dat het nu snel allemaal in orde is.
Wordt vervolgd!
(Joyce, hoe is het met je kleindochter?)

• 17 Oktober 2009 - 08:32

Wies:

Weinig Lof Voor Lofti!

Leuk om bericht te krijgen, zat de laatste dagen aan jullie te denken.
    Ik hoop dat het weer mee gaat zitten met de auto.

Hier weer veel in beweging, wie weet trilt het vastzittende moertje nu eens los.

liefs en een fijne voortzetting van de reis!

Wies

• 17 Oktober 2009 - 11:09

Maja:

Hier gaat het goed. Poes tevreden en dik. Ik als eekhoorn bezig met de wintervoorraad: al twee volle, grote manden met walnoten (een voor een uit de sloot gevist of gevonden tussen de wingerd op de grond, veel tamme kastanjes, niet veel appels maar wel veel peren.
    Vandaag gaan we eten in Het Heerenhuis (waar ze door de crisis hun prijzen verlaagd hebben)en morgen in Noordeinde naar een concert. We houden onszelf aardig bezig. De nieuwe verwarming is heerlijk. Als jullie terug zijn mag Joost gaten dichtmaken van de afvoer van de oude geiser. Maar eerst nog maar even genieten. Hopelijk is het in de omgeving van Douz boeiend.
    Knuffel van Maja

• 17 Oktober 2009 - 21:32

Joyce:

ik had bijna het mailtje in de prullenbak gegooid. Ik zag namelijk als eerste regel "Lotfi Rached, eigenaar garage in Douz". ik dacht huh die ken ik niet. maar was toch nieuwsgierig en heb hem geopend. Gelukkig maar he? Wat een kommer en kwel met die versnellingsbak zeg, ik hoop dat het als je deze mail leest gemaakt is. Nou, mijn kleindochter is geboren op 09-10-09 in de avond om 8 min. over 10 uur. Het is natuurlijk de mooiste baby van de wereld. Ik ben bij de geboorte geweest samen met Tamara en Armando de papa van Chiara zo heet ze dus. Het was indrukwekkend om mee te maken. Daarna was het een drukte van belang. binnen 3 kwartier was Martin met Nordin ter plekke en ook vriendinnen en andere familieleden. We stonden op een gegeven ogenblik wel met 15 man in de verloskamer en werden voorzien van koffie, thee en beschuit met muisjes, leuk he. Tegen woordig zijn ze niet meer zo streng in het ziekenhuis. Verder zijn er op kantoor geen schokkende gebeurtenissen, je kan rustig van je welverdiende vakantie genieten. Dag Marjan en Joost, de groetjes van Joyce en Martin

• 19 Oktober 2009 - 07:21

Rosemarijn:

Lieve Marian en Joost,
    Wat een gedoe met zo'n versnellingsbak, daar zo heel ver weg bij ons vandaan. Terwijl ik in mijn pyama aan de keukentafel zit met twee kindjes spelend onder de tafel. Ze hebben een piepklein thee-serviesje en hebben me zojuist het achtste kopje 'thee' gebracht, waarop ik iedere keer weer vol vreugde uit roep dat ik het heerlijk vind. Het is herfstvakantie in Nederland! Enne... het lijkt misschien koud, maar we hebben eindelijk na lang wikken en wegen een sauna aangeschaft. (hoeven we nooit meer op vakantie naar een warm land, gelukkig maar). Joost, pas je goed op jezelf en vooral op je geliefde? Marian, dikke knuffel, ik mis je een beetje...
    Rosemarijn (en groetjes van Joan, Doortje en Cato)

• 19 Oktober 2009 - 07:26

Serina:

He Marian,

Wat fijn om weer jullie reis weer mee te mogen maken, dit heb ik toch wel een beetje gemist hoor.

Groetjes en dikke knuffels van Serina

• 19 Oktober 2009 - 09:16

Miriam:

Wat jammer van het oponthoud, hopelijk blijft het bij deze reparatie. Zie dat Joyce je al op de hoogte heeft gebracht van de geboorte van haar kleindochter. Helaas heb je de beschuit met muisjes gemist. We hebbeb allemaal erg met haar meegeleefd. Weer heel spannend als er zo'n kleintje geboren moet worden! Maak je over kantoor niet druk. Lydia en ik hebben het onder controle tot nu toe!
    Goede reis verder en take care! Dikke kus van Miriam en Kees

• 19 Oktober 2009 - 09:30

Rosemarijn :

Lieve Marian en Joost, Ben in deze vakantie met nuttige dingen bezig, o.a. het schonen van mijn computer en vind een berichtje dat ik tijdens jullie vorige reis niet geplaatst kreeg. (en waar Marian achteraf een beetje verdrietig om was). Ik probeer het weer, want het is nog steeds van toepassing. Komt ie:
    Lieve Marian en Joost,
    Natuurlijk wensen we jullie veel plezier, rust, tijd, bezinning, etc.
    (((Maar nu toch even eerlijk; Wat een gruwelijk idee, samen in zo'n auto, boven op elkaars lip, zo enorm ver weg. Zonder lekker eten, wijntjes, comfort, t.v., warme douche en vooral ook geen exacte zekerheid over wat de volgende dag brengt. Mocht het nu tegenvallen (wat natuurlijk ondenkbaar is), dan zou dat echt niet erg zijn. Wij zetten alvast een fles wijn apart en vangen jullie met veel liefde op als jullie terugkomen. Marian, heb je het liefst jonge of oude kaas? Joost, hoeveel verschillende groenten zullen we voor je maken?))) Dikke knuffels van Rosemarijn, Joan, Doortje en Cato.