differentieel en venetie - Reisverslag uit Rome, Italië van Marian en Joost Brakel en Herder - WaarBenJij.nu differentieel en venetie - Reisverslag uit Rome, Italië van Marian en Joost Brakel en Herder - WaarBenJij.nu

differentieel en venetie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marian en Joost

23 Oktober 2008 | Italië, Rome

23 oktober 2008.
het bezoek aan mijn moeder leverder inderdaad oneindig veel verwennerijtjes op, zoals een heerlijke lunch met onze lievelingsgerechtjes (aardbeien, paling) en ontelbare lieve attenties mee (leuke krantenartikelen, lekkere hapjes voor onderweg, kadootjes, extra vakantiecentje en kaarten van alle ooms en tantes met reiswensen). deze site is trouwens samen met mijn vriendin Patty gemaakt, en ze beloofde me een cd met reisfoto's te maken.
Het moet aan al dit hartverwarmende meedenken te danken zijn dat we twee volle dagen van Venetie (ik kan geen trema op het toetsenbord vinden) konden genieten. Na een bergwandelingetje in Oostenrijk ontdekte Joost namelijk dat er flink olie lekte uit het achterdifferentieel (een van de weinige onderdelen dat nog niet vernieuwd is). In de buurt van Insbruck vonden we een Toyotagarage, het onderdeel bestellen kostte twee dagen. Op ons verzoek belden zij de Toyotagarage in Venetie of dit daar geregeld kon worden, en dat kon. We hebben dus op ons gemak daar rondgeslenterd, met zon en 20 graden. Wat genoten we van de wingerd die langs oude gracieuze gevels slingerde, het prachtige glasblaaswerk, de macho mannen met elegante en dure schoenen, de Afrikaanse mannen die tassen en riemen verkochten op de bruggetjes, de was aan de waslijnen met katrollen, de maskers met glitter. Ook zagen we de vervallen schoonheid van de huizen in de woonwijken en het vocht dat meer dan een meter omhoogkroop in de muren.
De reparatie kostte 200 euro, voor dat bedrag mag er nog eens iets stuk gaan in Venetie. Of misschien blijven we er nog eens zomaar.
Nu zitten we op de boot naar Griekenland en hebben net een nacht op tweepersoonsbankjes achter de rug en een romantisch ontbijt aan het dek met Griekse muziek en opkomende zon.

• 23 Oktober 2008 - 09:28

P@tty:

Fijn van jullie te horen (met of zonder trema) en dat Venetië een mooie stop was om te verpozen. Zo zie je dat jullie van de nood een deugt weten te maken. Da's zoiets wat je niet in een rugzakje duwt maar waarop je zonder meer vertrouwen kan. goed voor de komende km. Be blessed !!! XXXXX

• 23 Oktober 2008 - 10:01

Merel:

Dat vind ik toch altijd het heerlijke van reizen..! Wie weet waar je komt en als het zo goed bevalt als Venetie (zonder trema, misschien is Venetië wel helemaal niet leuk) kan je zo heerlijk genieten van dat extraatje dat je zo ineens bij je reis gekregen hebt. En als het ergens niet bevalt, reis je gewoon verder!
    Intussen zit ik weer in het studiecentrum, een Spaans stukje te schrijven over Bas :)
    Net langs ons droomappartementje gefietst, ze zijn nog steeds bezig met verbouwen... dus nog steeds niks gehoord :(

Geniet van al het moois! Ik ben jaloers. Verheug me op jullie volgende berichtje.
    Kus en lieve knuffels!

• 23 Oktober 2008 - 12:37

Miriam :

Wat een pracht verhaal al en nog maar zo kort onderweg. Op de reparatie na gaat het toch fantastisch! Blijf genieten, Liefs Miriam

• 24 Oktober 2008 - 11:00

Maja:

Gisteren lukte het niet jullie hele bericht binnen te krijgen op mijn computer; vandaag was het een fluitje van een cent. Ik ben niet dol op computers, maar in het geval van zo'n lange, spannende reis als deze van jullie is het ideaal. Venetie en Griekenland heb ik bezocht en ervan genoten, verder is alles nieuw voor mij en ik volg jullie met heel veel interesse. Ik heb foto's gemaakt van jullie vertrek.
    Een knuffel!

• 27 Oktober 2008 - 06:27

Tine:

Wat een goed begin afgezien van het gebrek aan de auto. Blijf van elk moment genieten.

• 28 Oktober 2008 - 14:57

Anton En Ans :

Leuk iets van jullie te horen.We wensen jullie veel kijkplezier onderweg.Geniet er van groetjes ome Anton en tante Ans.